Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Elazığ

Valilikler

T.C. AĞIN KAYMAKAMLIĞI
T.C. AĞIN KAYMAKAMLIĞI
T.C. AĞIN KAYMAKAMLIĞI
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik Şehit ve Gazilerimiz
  • AĞIN
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
21
Mart2023
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
      • Kaymakamlık Logosu
    • Şehit ve Gazilerimiz
  • AĞIN
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Gıda, Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM

İmza Yetkileri Yönergesi

T.C.
AĞIN KAYMAKAMLIĞI
 
 
İMZA YETKİLERİ YÖNERGESİ
 
 
18 OCAK 2017
 
 
İÇİNDEKİLER
 
1-AMAÇ
 
2-KAPSAM
 
3-HUKUKİ DAYANAK
 
4-TANIMLAR
 
5-İMZAYA YETKİLİLER
 
6-İLKELER, SORUMLULUKLAR VE UYGULAMA ESASLARI
 
A- İLKELER
B- SORUMLULUKLAR
C- UYGULAMA ESASLARI
 
7- İMZA VE ONAY YETKİLERİ                                  
 
A- KAYMAKAM TARAFINDAN İMZALANACAK YAZILAR
B- KAYMAKAMIN ONAYINA BAĞLI İŞLEMLER VE KARARLAR
C- İLÇE YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜNÜN İMZALAYACAĞI ONAY VE YAZILAR
Ç- BİRİM AMİRLERİNİN İMZALAYACAĞI ONAY VE YAZILAR
 
8-UYGULAMAYA İLİŞKİN DİĞER HÜKÜMLER
 
9-YÖNERGEDEKİ BOŞLUKLAR
 
10-YÜRÜRLÜKTEN KALDIRMA
 
11-YÜRÜRLÜK
 
1- AMAÇ:
 
Bu Yönergenin amacı Ağın Kaymakamlığına bağlı olarak hizmet yürütmekte olan daire, kurum, kuruluş ve birimlerde 5442 Sayılı İl İdaresi Kanunu ile ilgili diğer kanuni düzenlemeler çerçevesinde;
 
1- Ağın Kaymakamlığında ve Kaymakamlık yetkilerinin kullanıldığı diğer kamu kurum ve kuruluşlarda Kaymakam Adına imzaya yetkili kılınan görevlileri belirlemek,
 
2- Verilen yetkileri belirli ilkelere bağlamak,
 
3- Kırtasiyeciliği asgari düzeye indirmek, hizmette verimlilik, iş akışı, hız ve etkinliği artırmak,
 
4- Üst düzey yöneticilere zaman kazandırarak, onları işlemlerin ayrıntılarına inmekten kurtarmak,   çalışmaları ilçe yönetiminin daha iyi örgütlenmesine, planlanmasına, koordine edilmesine ve denetlenmesine yöneltmek, ana sorunlarda daha iyi değerlendirme yapılabilmesine imkan sağlamak,
 
5- Kendilerine yetki devredilenlerin, sorumluluk ve özgüven duygularını güçlendirerek işlerine daha sıkı ve istekli sarılmalarını özendirmek,
 
6- Halka ve iş sahiplerine kolaylık sağlayarak, yönetime karşı güven saygınlık imajlarını güçlendirerek, geliştirmek ve yaygınlaştırmaktır.
 
7- Amir ve memurların Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri ile Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin birinci maddesinde belirtilen amaçlara uygun hareket etmesini sağlamak,
 
2-KAPSAM:
 
Bu imza yetkileri yönergesi 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu ve diğer mevzuat uyarınca Kaymakamlık ve bağlı kurumlara ait iş bölümü ile kaymakamlığa bağlı olarak hizmet yürütmekte olan daire, kurum ve kuruluşların yapacakları yazışmalarda ve yürütecekleri işlemlerde “Kaymakam adına” imza yetkisinin kullanılma şekli ve şartlarını kapsamı içine alır.
 
3-HUKUKİ DAYANAK:
 
Bu Yönerge:
1- 5442 sayılı “İl İdaresi Kanunu”
 
2- 3152 sayılı “İçişleri Bakanlığı Teşkilat ve Görev Esasları Hakkında Kanun”
 
3- 3046 sayılı “Bakanlıkların Kuruluş Görev ve Esasları Hakkında Kanun”
 
4- 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun
 
5- 4982 sayılı Bilgi Edinme Kanunu
 
6- 08/06/2011 tarihli ve 27958 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Valilik ve Kaymakamlık Birimleri Teşkilat, Görev ve Çalışma Yönetmeliği
 
7- 02/12/2004 tarihli ve 25658 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik
 
8- 31/07/2009 tarihli ve 27305 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanan Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uygulanacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik
 
9- 09 Eylül 2013 tarihli Elazığ Valiliği İmza Yetkileri Yönergesi
 
hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
 
4-TANIMLAR:
 
Bu Yönergede yer alan;                                                                                                                   
Yönerge: Ağın Kaymakamlığı İmza Yetkileri Yönergesini
Yetki: İmza yetkisini
Kaymakamlık: Ağın Kaymakamlığını
Kaymakam: Ağın Kaymakamını
Birim Amirleri: Bakanlıkların veya Müstakil Genel Müdürlüklerin İlçe Yönetimi içinde yer alan İdari Birimlerin üst görevlisini (Müdürlerini-Amirlerini)
İlçe Yazı İşleri Müdürü: Ağın Kaymakamlığı İlçe Yazı İşleri Müdürünü ifade eder.
 
5-İMZAYA YETKİLİLER:          
 
a) Kaymakam
b) Birim Amirleri
c) İlçe Yazı İşleri Müdürü
 
6-İLKELER, SORUMLULUKLAR VE UYGULAMA ESASLARI:
 
A-  İLKELER:
1- Yetki devri ile edinilen yetkiler devredilemez. Birimlerin yetki devir talepleri, İlçe Yazı İşleri Müdürlüğünün sekretaryalığında yapılır.
 
2- Sınırları açıkça belirtilerek devredilmemiş olan yetkiler kullanılamaz.
 
3- Yazışmaların Kaymakamlık kanalı ile yapılması esastır. Ancak, talep niteliği taşımayan veya Valinin ve Kaymakamın bilmesi gerekmeyen, hesap ve teknik hususlara, ayrıntıya ilişkin istatistikî bilgilere, bazı maddi olay ve durumların kaydına, tespitine, belirlenmesine, bildirilmesine veya aksettirilmesine ilişkin yazılar, kaymakamlık kanalından geçirilmeden, ilçe kuruluşları ile doğrudan ilgili il kuruluşları arasında yapılır. Birim Amirliklerince yazılan bu nitelikteki yazılar, Birim Amirlerince imzalanır ve bu nitelikteki yazıların imza bloğunda “Kaymakam a.” ifadesi kullanılır.
 
4- Yetkiler sorumluluk anlayışı içerisinde yerinde, zamanında ve doğru olarak kullanılacaktır.
 
5- Her yetkili, kendi üstlerinin bilmesi gereken konuları takdir edip üstüne bildirmekle yükümlüdür.
 
6- Bu yönerge doğrultusunda birim amirleri kendi aralarında emir niteliği taşımayan yazışmalar yapabilirler.
 
7- Gizli konular, sadece bilmesi gerekenlere bilmesi gerektiği kadar açıklanır.
 
8- Kaymakam, ilçenin iş ve işlemlerini tümüyle, birim amirleri kendi teşkilatlarıyla ilgili olarak bilme hakkını kullanırlar.
 
9- Birim amirleri, yıllık, mazeret, sağlık vb. izinlerinde kendi yerlerine görevlendirilen kişilere katılmak zorunda bulundukları kurullara ve toplantılara bekletilmeksizin yazılı olarak bildireceklerdir.
 
B-  SORUMLULUKLAR:
 
1- Birim Amirleri, birimlerinden çıkan bütün yazılardan ve yapılan işlemlerden doğrudan Kaymakam’a karşı sorumludurlar.
 
2- Birim Amirleri, birimlerinde işlem gören ve çıkan tüm yazıların içeriğinden ve ilgililerce yapılacak paraflar ile birimlerince yapılan tüm iş ve işlemlerden ne suretle olursa olsun işlemsiz evrak bırakılmamasından, görüşe sunulması gerekenlerin bekletilmeden gönderilmesinden sorumludur.
 
3- Tekit yazıları, yönetimde sağlıksızlığın bir göstergesidir. Tekide meydan verilmemesi için birimlerde, birim amirleri ile birlikte ilgili görevliler ortaklaşa sorumlu tutulacaklardır.
 
4- Yetkilinin bulunmadığı ya da izinli olduğu durumlarda vekili konumundaki görevli imza yetkisini kullanacak, yapılan iş ve işlemleri bilahare asıl yetki sahibine iletecektir.
 
5- Kendilerine teslim edilen evrak ve yazıların muhafazasından İlçe Yazı İşleri Müdürü ile ilgili Birim Amirleri ve görevli memurlar sorumludur.
6- Bu Yönerge ile verilen yetkilerin kullanılmasında ve yönergeye göre hareket edilip edilmediğini kontrolden ilgili Amirler sorumludur.
 
7- Basına bilgi ve demeç verme hususunda ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak hareket edilecektir.
 
C-UYGULAMA ESASLARI:
 
a) BAŞVURULAR:
 
Kaymakamlığa başvurularla ilgili olarak aşağıdaki usul ve yöntemlerin uygulanması uygun görülmüştür.
 
1- Kaymakamlığa yapılan yazılı, sözlü, posta ve e-posta yoluyla başvurular Kaymakam veya İlçe Yazı İşleri Müdürlüğünce kabul edilecektir. Dilekçeler; Kaymakam veya İlçe Yazı İşleri Müdürü tarafından (Kaymakam Y.) şeklinde ilgili kuruluşlara havale edilecektir. Kaymakam dışında yapılan havalelerde evrak üzerine derkenar düşülmeyecektir.
 
2- Bütün Birim Amirleri, kendi görev alanlarına giren konularla ilgili başvuruları doğrudan doğruya kabul etmeye, kaydını yaparak konuyu incelemeye ve eğer istenen husus mevcut bir durumun beyanı veya yasal bir durumun açıklanması ise bunu dilekçe sahiplerine 3071 sayılı yasada belirtilen usule uygun olarak yazılı şekilde bildirmeye yetkilidirler. Bunların dışındaki istemlere ilişkin cevaplar Kaymakam tarafından imzalanacaktır.
 
3- Basında (yazılı veya görsel) yer alan ihbar, şikayet ve dilekçeler ilgili Birim Amirleri tarafından herhangi bir emir beklenmeksizin doğrudan doğruya dikkatle incelenecek ve sonuç en kısa zamanda Kaymakamlık Makamına bildirilecektir.
 
4- Başvurularla ilgili tereddüt edilen hususlar Kaymakamlık Makamına iletilecek, çözüm şekli Kaymakam tarafından takdir olunacaktır.
 
b) GELEN YAZILAR VE EVRAK HAVALESİ:        
 
1- Çok Gizli, Gizli, Kişiye Özel, Kaymakam adına gelen yazılar ile şifreler İlçe Yazı İşleri Müdürü tarafından açılmadan Kaymakama sunulacaktır. Söz konusu yazılar Kaymakam tarafından havale edildikten sonra İlçe Yazı İşleri Müdürünce kaydı sağlanarak ilgili birimlere-kuruluşlara gönderilecektir.
 
2- Kaymakamlık Makamına gelen diğer bütün evrak ve yazılar İlçe Yazı İşleri Müdürü tarafından açılarak ilgili memur tarafından gideceği yer yazıldıktan sonra kaydı yapılacak ve havale için Kaymakama takdim edilecektir.
 
3- Elazığ İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Elazığ İl Sağlık Müdürlüğü ve Elazığ Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü çıkışlı olup Kaymakamlığımıza gönderilen evrak ve yazılardan Vali, Vali Yardımcısı imzalı olanları Kaymakam tarafından havale edilecek, diğerleri Kaymakam Yerine İlçe Yazı İşleri Müdürü, izinli ve raporlu olduğu durumlarda Vekili tarafından havale edilecektir. İlçe Yazı İşleri Müdürü veya Vekili tarafından havale edilen ve Kaymakamın görmesi gereken önemli evrak ve yazının bir sureti Kaymakama takdim edilecektir.
 
c) GİDEN YAZILAR:
 
1- Kaymakam veya Kaymakam Adına Birim Amirleri ile İlçe Yazı İşleri Müdürü tarafından imzalanıp gönderilecek yazılar ile tüm yazışmalarda 02/12/2004 tarihli ve 25658 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik” de belirtilen hususlara uyulacaktır.
 
2- Yazıların “Türkçe dil bilgisi” kurallarına uygun hazırlanması ve konuların açık bir ifade ile kısa ve öz olarak yansıtılması zorunludur.
 
3- Kaymakam adına yetki verilmiş makamlarca imzalanacak yazılarda yazının sağ alt köşesine yazıyı imzalayanın adı ve soyadı yazıldıktan sonra altına “Kaymakam a.” ibaresi konulacak, bunun altına da memuriyet unvanı yazılacaktır.
 
4- Yazıların ilgili olduğu birimlerde hazırlanması ve oradan yayımlanması esastır. Ancak acele ve gerekli görüldüğü hallerde İlçe Yazı İşleri Müdürlüğünde hazırlanan yazıların bir örneği bilgi için ilgili birimine de gönderilecektir.
 
5- Yazılar ekleri ve varsa öncesine ait dosyası ile birlikte imzaya sunulacaktır.
 
6- Yazılar, evrakı yazandan başlayarak en üst amire kadar paraf edilecektir. Paraf eden görevli yazının şekil ve içeriğini de kontrol edecektir, paraf eden sayısı 4’ü geçmeyecektir.
 
7- Yetki verilen birim amiri ilçe içindeki birimlere yazılacak emir ve talimat içermeyen yazıları kendi isim ve unvanı ile imzalayacak, bu yazışmalarda (Kaymakam a.) ifadesi kullanılmayacaktır.
 
8- Valiliğe ve Valiliğe bağlı diğer İl Müdürlüklerine ve ilçe veya il dışına yazılan görüş ve öneri bildiren yazılar mutlaka Kaymakam imzası ile gönderilecektir.
 
9- Gizlilik dereceli bilgi alma ve verme yazıları Kaymakam imzası ile yapılacaktır.
 
10- Yazışmalarda, tekdüzeliğe özen gösterilecektir.
 
Bunun için de;
a) Onaylarda: Resmi yazı ve onayların “ilgi” tutularak yazılması esastır. Yasal dayanağı olmayan hiçbir onay hazırlanmaz. Onayların makama ait imza bloğunda “Onay”, “Uygundur”, “Muvafıktır” gibi değişik ifadeler yerine sadece “OLUR” deyimi kullanılır. Ancak onay talebi bağlanırken “olurlarınıza arz ederim” gibi bir ifade kullanılmaz. “… onaylarınıza arz ederim”, “…..tasviplerinize arz ederim”, “tensiplerinize arz ederim”, “takdirlerinize arz ederim”, “tasdiklerinize arz ederim” gibi uygun bağlama şekilleri kullanılabilir.
 
ÖRNEK:
OLUR
…./…./20….
(İmza Boşluğu)
 
Fatih CIDIROĞLU
Kaymakam
 
b) Yazıların imzalanmasında, metnin bitiminden itibaren iki-dört aralık boşluk bırakılarak yazıyı imzalayacak olan makam sahibinin adı, soyadı ve unvanı yazı alanının en sağına yazılacaktır. İmza ad ve soyadın üzerinde bırakılan boşluğa atılacaktır.
 
ÖRNEK:
Fatih CIDIROĞLU
Kaymakam
 
 
c) Yazı vekaleten imzalandığında; imzalayanın ad ve soyadı birinci satıra, unvanı ikinci satıra, vekalet bırakanın makamı Başbakan V.  Vali V.  ve Rektör V. biçiminde üçüncü satıra yazılacaktır.
 
ÖRNEK:
Ersin TEPELİ
Keban Kaymakamı
Ağın KaymakamV.
 
 
ç) Resmi yazılarda “ EKİ”, “EKLERİ” gibi değişik ifadeler yerine “EK/EKLER” kelimeleri kullanılacaktır. Yazının ekleri, imza bölümünden sonra uygun satır aralığı bırakılarak yazı alanının soluna konulan “EK/EKLER” ifadesinin altına yazılacaktır. Ek adedi birden fazla ise numaralandırılacaktır.
 
ÖRNEK:
                                  
EKLER :                                                      EKLER:
1- Rapor  (…. sayfa)                                    1-Yazı Örneği (…. sayfa)
2- Disket  (…. adet)                                      2-Yönetmelik  (…. sayfa)   
 
EK :
Rapor (…. sayfa)
 
d) Yazıların sonuç bölümünde yer alan “saygılarımla arz ederim.” vb. ifadelerin yerine “…….. takdirlerinize arz ederim.”, “…….izin verilmesini arz ederim” gibi ifadelerle talep cümlesi bağlanmalıdır. Bir kuruma bilgi veriliyorsa “…….bilgilerinizi arz ederim.”; bir kurumdan talepte bulunuluyor ve aynı anda başka bir kuruma bilgi veriliyorsa kurumların alt ve üstlük durumlarına “Bilgilerinizi ve gereğini arz ederim”, “Bilgilerinizi ve gereğini arz ve rica ederim”, “Bilgilerinizi arz ve gereğini rica ederim” gibi pek çok uygun bağlama biçimi kullanılabilir.
 
7- İMZA VE ONAY YETKİLERİ:
 
A- KAYMAKAM TARAFINDAN İMZALANACAK YAZILAR:
 
1- 5442 sayılı Kanuna göre bütün yazışmalar İlçe Kaymakamı imzası ile doğrudan İl Makamına yazılır.
 
2- İlçe görüş ve tekliflerinin bildirilmesi, görüş istenmesini içeren yazılar,
 
3- İlçenin emniyet ve asayişine ilişkin yazılar,
 
4- Adli ve askeri kuruluşlarla yapılan yazışmalar.
 
5- Prensip, yetki ve uygulama ile ilgili usulleri ve sorumlulukları değiştiren yazılar,
 
6- Geçici görev yazıları,
 
7- Taltif, tenkit ve ceza maksadı ile yazılan yazılar,
 
8- İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ve Kriz Masası ile ilgili yazılar,
 
9- Hazine Avukatlığı yetkileri saklı kalmak üzere, Kaymakamlık adına yargı mercileri (adli-idari) nezdinde açılacak davalara ilişkin dilekçeler ile dava dilekçelerine verilen cevapları ihtiva eden yazılar, savunma yazıları,
 
10- Ödeme emirleri,
 
11- Jandarma ve Emniyet teşkilatı aracılığı ile tebligat yapılması ile ilgili yazılı talimatlar,
 
12- Kanun, tüzük ve yönetmelikle Kaymakama bırakılmış ve bu konuda yetki devri yapılmamış yazıları,
 
13- Kaymakamın bizzat imzalamayı uygun gördüğü yazılar.
 
14- Valilik Makamınca yetkilendirilen işlere ilişkin yazılar.
 
15- Yazışmaları 5442 sayılı yasaya göre Kaymakamlık aracılığı ile yapmayan Kamu Kuruluşlarına yazılacak yazılar.
 
16- İlçe birimlerine gönderilecek önemli direktif, emir ve genelgeler.
 
17- 4483 Sayılı Kanunla ilgili soruşturma emirleri,
 
B- KAYMAKAMIN ONAYINA BAĞLI İŞLEMLER VE KARARLAR:
 
1- Her kademedeki personelin ( amir, memur, işçi v.s) her türlü izin onayları (Yıllık izin, mazeret izni, hastalık izni vs.)
 
2- Birim Amirlerine vekalet edeceklerin onayları,
 
3- Her türlü, inceleme, araştırma ve soruşturma onayları,
 
4- Kamu görevlilerinin görevden uzaklaştırma ve iade onayları,
 
5- Köylerin bütçelerinin onaylanması,
 
6- Kanun, Tüzük ve Yönetmeliklerin bizzat Kaymakam tarafından imzalanmasını emrettiği diğer onaylar (işlemler, kararlar, öneriler vb.),
 
7- Personel ile ilgili her türlü görevlendirme ve muvafakat işlemleri,
 
8- 3091 sayılı yasaya göre soruşturmacı tayini ve karar verilmesi,
 
9- 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu ile ilgili kararlar,
 
10- Kamu konutlarını yasa dışı işgal edenlerle ilgili zorla boşaltma kararlarına ilişkin onaylar,
 
11- İdari para cezaları kararları ile ilgili onaylar,
 
12- İlçe ve İl dışı taşıt görevlendirmeleri ve personel görevlendirme onayları,
 
13- Kaymakamın bizzat imzalamayı uygun gördüğü onaylar ile ruhsat onayları
 
14- Valilik Makamınca yetkilendirilen işlere ilişkin onaylar,
 
C- İLÇE YAZI İŞLERİ MÜDÜRÜNÜN İMZALAYACAĞI ONAY VE YAZILAR:
 
1- Kaymakam tarafından görülmesine gerek olmayan ve yürütme konusu olmayan rutin işlerle ilgili dilekçelerin (şikayet dilekçeleri hariç) havalesi; aynı nitelikte elden takip edilen günlük rutin özellikli evrak havaleleri,
 
2- Kaymakam adına 3091 sayılı Kanun’un uygulamasıyla ilgili her türlü yazışmalar,
 
3- Valilikten gelen genelge ve yazıların Kaymakamın havalesinden sonra yerel birimlere duyurulması,
 
4- Kaymakam adına muhtarların imza tasdik onayları,
 
5- Kaymakam adına köy ve mahalle muhtarlarının adına düzenlenen belge yazıları,
 
6- Mahkemelerden istenen mahalli bilirkişi listelerinin gönderilmesi yazılarını imzalamak,
 
7- İlçe içi taşıt ve şoför görevlendirme onayları,
 
8- İlçe İnsan Hakları Kurulunun iş ve işlemlerinin takibi,
 
9- Kaymakamlık Bilgi Edinme Bürosunun iş ve işlemlerinin takibi,
 
10- Kaymakam adına Tüketici Mahkemesinden istenen bilgi, belge ve dosyaların gönderilmesi yazıları,
 
11- Kaymakam adına 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereği yapılan her türlü yazışmalar,
 
12- İlçe Tapu Müdürlüğüne ibraz edilmek üzere Köy İhtiyar Heyetlerince düzenlenen İlmühaberlerin imza tasdiklerini yapmak,
 
13- Kaymakam’ın herhangi bir şekilde İlçe’de bulunmadığı ve vekalet bırakmadığı durumlarda çok acil yazıların gelmesi halinde gecikmeye sebebiyet vermemek için durum İlçe Yazı İşleri Müdürü tarafından derhal ilgili daireye intikal ettirilir. Gereğinin ifası gecikmeden sağlanır ve konu en kısa yoldan Kaymakam’a sunulur.
 
Ç- BİRİM AMİRLERİNİN İMZALAYACAĞI YAZILAR, ONAYLAR:
 
Aşağıda belirtilen genel çerçeveler içinde kalınması kaydıyla, Birim Amirlerine ilave yetki devri Kaymakamlık İlçe Yazı İşleri Müdürlüğünün koordinesinde ayrı bir onayla verilebilir.
 
1- Kaymakamın onayından geçmiş işlem ve kararların alt birimlere ve muhatabına gönderilmesi veya tebliğine ilişkin yazıların imzalanması,
 
2- Bir işlemin veya dosyanın tamamlanması veya sonlandırılması için belge veya bilgi istenmesi yazıları,
 
3- Personel derece-kademe terfi onaylarının ilgililere duyurulmasına ilişkin yazılar,
 
4- Talep niteliği taşımayan veya Kaymakamın bilmesi gerekmeyen, hesap ve teknik hususlara, ayrıntıya ilişkin istatistikî bilgilere, bazı maddi olay ve durumların kaydına, tespitine, belirlenmesine, bilinmesine veya aksettirilmesine ilişkin yazışmalar,
 
5- Uygulanan idari para cezalarının muhataplarına tebligatına ilişkin yazılar,
 
6- Hizmet aracı bulunan kurumların İlçe mülki sınırları içerisinde gidiş geliş için taşıt ve şoför görev onayları,
 
7- Personelin izne ayrılma ve izin dönüş yazılarının il müdürlüklerine bildirilmesi,
 
8- Kaymakamlık talimatı gerektirmeyip konusu şikâyet olmayan ve doğrudan ilgili birime verilen mutat dilekçelerin havalelerinin yapılıp işleme konulması,
 
9- SGK’ya gönderilecek olan günlü bildirimlerin yapılması,
 
a) İlçe Emniyet Amirliği;
 
1- 29/09/1987 tarihli ve 19589 sayılı Resmi Gazete de yayımlanan “Tekel Dışı Bırakılan Patlayıcı Maddelerle Av Malzemesi ve Benzerlerinin Üretimi, İthali, Taşınması, Saklanması, Depolanması, Satışı, Kullanılması, Yok Edilmesi, Denetlenmesi Usul ve Esaslarına İlişkin Tüzüğün” 117’nci maddesi “oyun ve eğlence aracı olan patlayıcı maddeler dışında şenlik ve işaret fişeklerinin kullanılması, bu işi bilen bir sorumlu gösterilerek yerel mülki amirinden izin alınmasına” dair onay ve yazıları imzalamak (Kaymakam a.).
 
b) İlçe Nüfus Müdürlüğü;
 
1- İlçe Jandarma Komutanlığı ile İlçe Emniyet Müdürlüğüne yazılan kayıp nüfus cüzdanı ile ilgili tahkikat yazılarının imzalanması,
 
2- Kurumlarca istenilen nüfus kayıt örneklerini Kaymakam adına onaylayarak Kurumlara vermek,
     
c) İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü;
 
1- Her derecedeki okul yöneticisi ve öğretmenlerinin ders ücretlerine ilişkin onayları,
 
2- Ataması yapılan öğretmenlerin ve personelin görevden ayrılma ve göreve başlama yazıları,
 
ç) İlçe Sağlık Grup Başkanlığı;
 
1- 2872 Sayılı Çevre Kanunu ve ilgili yönetmeliklere göre Sağlık Grup Başkanlığı çevre birimi tarafından hazırlanarak Kaymakamın onayına sunulacak teklif yazılarının imzalanması,
 
d) İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğü;
 
1- İl dışına acilen gönderilmesi gereken hayvansal marazi maddelerin üst yazıları ile taşıt ve şoför görev belgeleri yazılarının imzalanması,
 
2- İl Müdürlüğü ve diğer kamu kurumlarına düzenli olarak gönderilmesi gereken;
 
a- Tarımsal ve kimyevi ilaçlarla ilgili yedi emin yazıları,
b- Dönem raporları,
c- İcraat cetvelleri,
ç- Suni tohumlama icmalleri,
d- Gübre cetvelleri,
e- Döner sermaye dekontlarının İl Müdürlüğüne gönderilmesi ile ilgili yazılar,
f- Kanunlara muhalefetten dolayı kesilen idari para cezalarının ilgililere tebliği için yazılan yazıların imzalanması,
 
e) İlçe Malmüdürlüğü;
 
1- Ödeme emri ve İcra ile ilgili kişi ve kurumlara yazılan yazıların imzalanması,
 
2- Hazine arazilerin satış, kiralama ve tahsisine dair ilçe ve il kuruluşları ile bölge müdürlükleriyle yapılacak yazışmalar.
 
3- Haciz varakalarının imzalanması.
 
 
 
Fatih CIDIROĞLU
Kaymakam
(İmza)
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Erişilebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Resmi Gazete
Atatürk Bulvarı Hükümet Konağı Kat:3 Ağın/ELAZIĞ
0(424)5512014
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız